2024年6月30日をもって,本サイトの更新を停止しました.今後教育用計算機システムに関する情報は utelecon 情報システムの総合案内サイト @ 東京大学で提供します.
この広報は、2024年2月22日~3月29日に、UTokyo Portalの通知、および、UTASの掲示板に掲載していたものです。
ECCSクラウドメール利用者 各位
2023年10月24日に、ECCSクラウドメール(Google Workspace for Education)の全ユーザに対してメールによりパスワード変更を依頼し、情報基盤センターの広報ページで公表を行った事案に関する対策が、2024年2月20日に完了いたしました。2023年10月24日に予告した通り、対策の完了により開示可能となった情報を学内限定で以下に掲示しました 。
https://univtokyo.sharepoint.com/:b:/s/msteams_15d9d4/ER72PY2zeaNDmsJW0TjVhd4BugskyTZk98Ucs5uZie1gjw?e=sTNLmv
【問い合わせ先】
情報基盤センターECCSクラウドメール担当
https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/question.html
----------
ECCS Cloud Email users:
We would like to inform you that the issue for the countermeasure which we requested all ECCS Cloud Email (Google Workspace for Education) users to change their password via email and the announcement posted on the public notice page of the Information Technology Center website (available only in Japanese) on October 24, 2023, was completed on February 20, 2024. As announced on October 24, 2023, we would like to provide information made available for disclosure below having completed the countermeasures.
https://univtokyo.sharepoint.com/:b:/s/msteams_15d9d4/EUJJLtpviyFJrnCbEKzT8F8BGWEbce67ASGFEOsKh-Y1hg?e=KpXHId
[Contact Information]
ECCS Support Team of the Information Technology Center
https://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/en/contact.html